hleiah; e.g. I have three hats besides this = Hi luchin hleiah hin a dang pathum ka ngei rih.
karlak; e.g. There is a daily train service between Yangoon and Mandalay = Yangon le Mandalay karlakah nifate in a kalmi tlanglawng a um; e.g. The distance between Hakha and Falam is 40 miles = Hakha le Falam karlak aa hlat cu khan 40 a si; e.g. The passage between two houses was blocked = Inn pahnih karlak lam kha a pit.
1. pawng; e.g. Stand by me = Ka pawngah dir;
2. in; e.g. They came by car = Mawttawka in an ra;
3. a luan cangmi; e.g. Days gone by = Hnulei a luan cangmi caan.
by all means = zeitilei paoh hmanh in tuah ko.
by and by = hmailei ah.
by far = tampi thlau, suaumau; e.g. He is by far the better writer = Amah cu cattial a thiam deuh suaumau.
by hand = kut in ser, put tuah.
by heart = lungchung in, zoh loin.
by no means = zeitilei paoh hmanh in tuah hlah.
by the way = vei mu.
by turns = pakhat hnu pakhat aa chang lengmang in.
by virtue of = cucaah, cu thawngin.
ko nain; e.g. The boys went out despite the rain = Ruah a sur ko nain ngakchia cu an chuak.
chung , hrawng
a rauh hlanah; e.g. He will come ere long = A rauh hlanah a ra lai.
dah lo cu; e.g. He works every day except Saturday = Zarhpi dah ti lo cu, nifate rian a ttuan.
1. can ah; e.g. He gave me a new book for the old one = Cauk hlun can ah khan a thar pakhat a ka pek;
2. dirpi; e.g. He stands for good government = Cozah ttha a dirpi;
3. hmaizahnak tuahpiak; e.g. A party was given for him = Rawl danghnak an tuahpiak;
4. lehnak; e.g. We thank him for his kindness = A zaangfahnak ruangah kan lawmh;
5. tinhmi ngeih; e.g. We go for a walk = Lam len ah kan kal;
6. aa tlak; e.g. A book for children = Ngakchia ca i a tlakmi cauk;
7. duhnak lungthin he; e.g. He longs for home = Inn a ngai;
8. caah cun; e.g. The weather is warm for January = January caah cun khuati a lum ko;
9. ruangah; e.g. to shout for joy = lawmhnak ruang i au; e.g. to punish for stealing = fir ruang i dantat;
10. tiang; e.g. We walk for a mile = Khan khat tiang kan kal;
11. chung; e.g. We work for an hour = Suimilam pakhat chung kan ttuan;
12. a si taktak kha; e.g. They know it for a fact = A si taktak kha an hngalh;
13. lei ah; e.g. He is leaving for his village = A khua lei ah a kal.
for all intents and purposes = a zeiti lei paoh in, dengmang, tuah ding lei ti paohpaoh ahcun;
for as much as = caah;
for good = zungza;
good for = Nguh; e.g. The food supply is good for one week = Rawl ca zarh khat caah a za lai;
for instance = tahchunhnak ah.